Dünya Pi Gününde Cumhuriyet Ortaokulunda Şampiyon Pi Heykeli
Cumhuriyet Ortaokulunda Eğitim Sanatla Destekleniyor
Cumhuriyet Ortaokulu Bahçesini Sanat Eserleri Süslüyor.
Sosyal, kültürel, sportif, kültürel ve sanatsal etkinliklerle eğitim öğretimde kaliteyi yükselten Cumhuriyet Ortaokulu ve Cumhuriyet İmam Hatip Ortaokulu, yenilikçi eğitim metodlarıyla da öğrenmeye farklı bir boyut kazandırıyor.
“Dünya Pi Günü” olarak kutlanan 14 Mart’ta Cumhuriyet Ortaokulunda çeşitli etkinlikler yapıldı. Bu etkinliklerden biri de eğitim-öğretimi sanatla desteklemek, öğrencilerimizin matematiğe olan ilgilerini artırmak ve pi sayısı hakkında farkındalık oluşturmak amacıyla okul bahçesine yerleştirilen Şampiyon Pi Heykeli oldu. 1 metre 80 cm boyundaki Şampiyon Pi Heykeli her yıl Şampiyon olan futbol takımının taraftarı olan 8. sınıf öğrencilerimiz tarafından o takımın reklerine boyanacak. Böylece spor la da ilişkilendirilen heykel, mezun olacak öğrencilerimizin okulumuza son hediyesi olarak bıraktıkları bir hatıra olacak.
Öğrencilerde akademik başarının sadece ders çalışarak elde edilemediğine inanan Okul Müdürü Eyup Sarıcalar, yapılan sanatsal, sportif kültürel ve sosyal etkinliklerin başarıyı büyük oranda artırdığını söyledi. Okul Müdürü Eyup Sarıcalar Pi Heykeli konusunda şunları söyledi:
14 Mart, matematik sabiti pi sayısı anısına “Dünya Pi Günü" olarak özel gün kabul edilmiştir. Okulumuzda bu günü çeşitli etkinliklerle kutladık. Bu etkinliklere ek olarak, eğitim-öğretimi sanatla desteklemek, öğrencilerimizin matematiğe olan ilgilerini artırmak ve pi sayısı hakkında farkındalık oluşturmak amacıyla Görsel Sanatlar Öğretmenimiz tarafından “Şampiyon Pi Heykeli” yapılmıştır. Daha önceki dönemlerde de İstiklal Marşı ve Müzik Heykeli, Atom Heykeli ve çeşitli sanatsal ögeler okul bahçemizi süslemişti.
Çoklu Zekâ Kuramının eğitim ortamına yansımaları günümüzün eğitim anlayışını önemli derecede etkilemiştir. Öğrencilerin zekâ yapısında görsellere duyarlı bir alanın var olduğu da bilimsel bir gerçektir.
Sanat, insanın tabiat ve çevre karşısında duygu ve düşüncelerini renk, çizgi, biçim, ses, söz ve ritm aracılığıyla şahsi bir biçimde yansıtılmasıdır. Sanat, bireyin sosyal ilişkilerini ayarlamasını, işbirliği ve yardımlaşmayı, doğruyu seçme ve ifade edebilmeyi, bir işe başlayıp bitirme sevincini tatmayı, üretken olmayı sağladığı için gereklidir. Güzel sanatlar kişisel gelişimde güçlü ve etkin bir eğitim aracıdır. İnsanlar arasında estetik duyarlılığın kazanılması, ortak davranışların geliştirilmesi, ortak beğeni kazanımı, güzeli arama gibi değerlerin elde edilmesi hep bu yolda gerçekleşebilecektir. Toplumda nitelikli insanların yetişmesi, çevreye ülkeye faydalı, verimli insan profilinin oluşması, yaşadığı hayattan haz alma, duygularının gelişmesi yine güzel sanatların getirdiği olumlu sonuçlardır.
Sanatın yapısındaki gelişme önce bilgilenme ile başlar. Sanat eğitiminin meydana getirdiği süreçte belli merhaleler söz konusudur. Algılama ile işe başlayan insan bilgilenerek etraftaki gerçeklerden haberdar olmaya başlar. Sanatla bilim işbirliği yapmalı, sanat eserine hem somut biçimler verip onu biçimlendirirken soyut manalar da katmalı. Tüm bunlar doğrultusunda Cumhuriyet Ortaokulunda eğitim, sanatla desteklenmektedir.